Dobra i zła sztuka współczesna

Blog > Komentarze do wpisu
Maciejowski na okładce "Przekroju"
W najnowszym "Przekroju" mój artykuł o Marcinie Maciejowskim i jego nadchodzącej wystawie w Muzeum Narodowym w Krakowie. Polecam nieskromnie tym bardziej, że okładka jest niesamowita. Jedna z najlepszych ever.



Otwarcie wystawy w piątek, a jeszcze w tym tygodniu na art.bloxie przewodnik po 10 obrazach, których nie można na niej przegapić!

P.S.

Za mało Maciejowskiego na art.bloxie? Wpisujcie się w komentarzach:)
wtorek, 23 marca 2010, strembol
Lubisz art.bloxa? Polub go na Facebooku

Polecane wpisy

  • Komorowski jak malowany

    Jeśli ktoś przegapił - dwa tygodnie temu "Przekrój" błyskotliwie zareagował na apel ministra Radosława Sikorskiego o wieszanie portretów prezydenta Ko

  • Warszawa inaczej

    Hayley Hawkins ma 19 lat, mieszka w południowo-wschodnim Londynie i właśnie zaczęła studiować architekturę. Kilka miesięcy temu, czysto hobbystycznie, wystartow

  • Znajdź 10 szczegółów

    Kiedy kilkamiesięcy temu do kina wchodził głośny "Tatarak" Andrzeja Wajdy, recenzenci prześcigali się w szukaniu wnim analogii do malarstwa Edwarda Ho

Komentarze
Gość: th, *.zax.pl
2010/03/24 00:13:11
Toż to znany obraz, z "Are you really...?". Maciejowskiego, owszem, za mało. Może tak ten wywiad i zdjęcia z pracowni? O ile, oczywiście, miały zostać upublicznione.
-
2010/03/24 15:14:45
bardzo za mało.Może jakiś stały punkt programu z (o) Maciejowskim..?
-
Gość: gruszka, 57.66.197.*
2010/03/24 16:01:43
od lat kilku wycięty z Przekroju, skromny obrazek Maciejowskiego zdobi wnętrze mojego krakowskiego mieszkania. tym bardziej cieszy mnie, że wreszcie (!) będzie okazja zobaczyć jego prace w formacie godnym jego talentu.
z niecierpliwością czekam i na Pana odsłony prac Maciejowskiego :)
-
Gość: Strembol, *.agora.pl
2010/03/24 18:06:21
No to nie ma wyjścia, będzie więcej:) Zapraszam niedługo
-
Gość: A.J., *.adsl.inetia.pl
2010/03/24 19:04:21
Obrazy Maciejowskiego są niestety bardzo nudne i przewidywalne i jak widać modne.
Są bardziej znakiem, plakatem, ilustracją niż malarstwem.
Maciejowski tak jak Matejko jest kiepskim malarzem więc tytuł artykułu bardzo trafny.
Jest Dodą w polskiej sztuce- lansowane jest to co puste, łatwe, płytkie.
Sasnal jest pracowiity, ma pomysł i jego malarstwo jest żywe, z gestem, autentyczne, mocne.
Pan Maciejowski zawsze był pod wpływem......kolegi Sasnala. Nikt tego nie widzi?......................
Marni krytycy,marni kuratorzy, marne wystawy, marni malarze, straszna nuda......................................
mam nadzieje, że kiedyś się to zmieni...
szukam malarstwa autentycznego, szczerego, NIE MODNEGO wynikającego z potrzeby malarza, z potrzeby malowania- (po co drugi Sasnal, po co drugi Ziółkowski niech znajdą się równie ciekawi, mocni ich towarzysze, niech każdy robi po swojemu...........)
-
Gość: , *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/03/24 21:06:45
marny komentarz
-
Gość: A.J., *.adsl.inetia.pl
2010/03/24 22:14:28
"marny komentarz"
może coś więcej? jakieś argumenty?
-
Gość: par-avion, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/03/25 00:40:42
haha, marny komentarz! :D za te wielokropki i fatalny styl faktycznie należą się klapsy.
-
Gość: Robert, 81.21.196.*
2010/03/25 08:29:07
A ja akurat zgadzam się z A.J., od lat śledzę rynek młodej sztuki i ciągle to samo, wszyscy naśladują siebie nawzajem, powtarzalność, wtórność. Na akademiach promowany jest pęd za modą, popmalarstwem. Warto spojrzeć na ostatnie aukcje młodych np. na polswissarcie, poza kilkoma wyjątkami większość idzie w tą samą stronę próbując wybić się przez podobieństwo do aktualnych "wielkich", a gdzie poszukiwanie? gdzie prawdziwe malarstwo?
-
Gość: Afrykańska Lepianka, *.internetdsl.tpnet.pl
2010/03/25 09:22:40
Maciejowski jest Nikodemem Dyzmą polskiej sztuki. Żal mu, że nie ma oka do natury, jak Sasnal - więc czerpie biedaczysko pełnymi garściami z makulatury.
Tak to jest, jak się malarstwo traktuje merkantylnie.
-
Gość: Afrykańska Lepianka, *.internetdsl.tpnet.pl
2010/03/25 09:25:37
@Gruszka: "jego prace w formacie godnym jego talentu".
Kammmmmmon.
Marcin, przestań pisać o sobie samym - zacznij malować!
:P
-
Gość: azzilo, 217.168.133.*
2010/03/25 11:46:46
Sasnal, Maciejowski, i tak ich wszystkich bije na łeb Maciej Kurak o którym mówi się coraz szerzej że jest Whielkim Krasnalem. Trafnie i celnie punktuje wszystkich tych komercyjnych pseudo malarzy. Obnażył te ich marne "talenty" zwykłym ironicznym żartem.
-
Gość: Afrykańska Lepianka, *.internetdsl.tpnet.pl
2010/03/25 12:46:43
No, racja. WK pojechał po "sławnych kolegach". Patrz jednak na to, co się dookoła Whielkiego Krasnala dzieje. Tego nie można rozpatrywać w kategorii "malarstwo", raczej performance, buhahahahaha.

Oj - sztuczki, sztuczki. Rozpleniają się na żyznym gruncie kuratorskiego guana. A widownia klaszcze! Brawo.
-
Gość: Robert, 81.21.196.*
2010/03/25 13:21:23
bo teraz w sztuce jest tak ze istnieje ten kto tanczy na lodzie a nie ten kto tworzy sztuke :/
-
Gość: zbig, *.icpnet.pl
2010/03/25 14:39:19
Kurak wreszcie jakieś sensowne nazwisko, jedyny który zasługuje na uwagę, a jeśli to Whielki Krasnal, to już w ogóle podwójna satysfakcja, jedyny oryginalny pomysł na funkcjonowanie w świecie sztuki, a nie głupie pajacowanie na pseudo intelektualistę.
-
Gość: Afrykańska Lepianka, *.internetdsl.tpnet.pl
2010/03/25 18:25:20
"oryginalny pomysł na funkcjonowanie w świecie sztuki"
ROTFL....
-
Gość: arti, *.icpnet.pl
2010/03/25 19:13:06
artykuł w przekroju o Maciejowskim godny pożałowania. Coś pomiędzy krakowskim romantycznym patetycznym kiczem a wypracowankiem z liceum.
"jednego jednak nikt nam nie odbierze - jest nasz"!!!
-
Gość: A.J., *.adsl.inetia.pl
2010/03/25 21:59:27
zgadzam się całkowicie
-
2010/03/26 08:56:32
No i nie obrażajmy Matejki...
-
Gość: Azillo, 217.168.133.*
2010/03/26 12:58:10
Performance owszem, ale jeśli kogoś kręci malarstwo jak mnie, to zauważy że WK jest dużo bardziej zróżnicowany i ma szeroki wachlarz technicznych możliwości. Maciejowski jak się wbił w jeden sztywny styl, to już koniec. A najlepsze jest stwierdzenie Stremskiego - nie wiadomo skąd mu się wzięło bo jest dokładnie odwrotnie że Maciejowski jest przeciwieństwem akademizmu. W dzisiejszych czasach trudno sobie wyobrazić bardziej akademickie malarstwo. W połączeniu do tego z bieżącymi interesującymi go tematami o czym lubisz teraz malować? o kondycji współczesnej kobiety buhaha! Każdy przeciętny domokulturowy kiciarz sobie maluje kobitki, tylko nie każdy ma takiego pismaka który by ogłosił całemu światu że to nie po prostu zwykłe portrety czy akty kobiet, tylko wnikliwe, socjologiczne badanie kondycji współczesnej kobiety.
-
Gość: Azillo, 217.168.133.*
2010/03/26 12:59:18
p.s.

a co do Macieja Kuraka, to rzeczywiście nieporównywalnie ciekawszy artysta, nie wiem czy on jest Wielkim Krasnalem czy nie, ale bez względu na to czy to jedna osoba czy nie, łączy ich specyficzne poczucie humoru, żartu i umiejętność nabijania w butelkę wszystkich głupków dookoła. To jest dopiero żywioł, artyści na miarę np. Cernego. A nie jakieś kiczo krakowskie patetyzmy.
W sumie podsumowując Muzeum Narodowe w Krakowie to najlepsze miejsce dla sztuki Maciejowskiego. Ciach do grobowca, i zamknąć ten rozdział historii sztuki.
-
Gość: Tomek Jędrzejczak, *.icpnet.pl
2010/03/27 14:12:38
Czy to nie dziwne że pojawienie się WK na scenie artystycznej zakończyło tym samym rozdział Maciejowskiego jako obserwatora rzeczywistości? Czy nie przekreśliło definitywnie sensu jego dalszego funkcjonowania?
-
Gość: Tomek Jędrzejczak, *.icpnet.pl
2010/03/27 14:13:05
Czy to nie dziwne że pojawienie się WK na scenie artystycznej zakończyło tym samym rozdział Maciejowskiego jako obserwatora rzeczywistości? Czy nie przekreśliło definitywnie sensu jego dalszego funkcjonowania?
-
Gość: bart, *.icpnet.pl
2010/03/30 22:00:12
to wszystko to ściema. Są z Wrocławia.